Notification

×

Iklan

Iklan

Indeks Berita

Tag Terpopuler

Catatan Utteng tentang Penyakit Hati*

Saturday, June 8, 2019 | 12:04 WIB Last Updated 2019-06-08T05:04:47Z


I am not worried about a sickness in my physical body. It remains and doesn’t impact others, but only the body itself. But I am worried about sickness in my heart. It impacts all my physical existence.

A sickness in the heart can cause us to see the world in only simple divisions of black and white without all the nuances of the truth. It can turn sweet to bitter in the tongue. It can turn a contribution to a threat. It can turn a friend into enemy. It can turn positivity to negativity...it turns reality upside down.

Means:

Aku tidak terlalu khawatir dengan penyakit yang ada di wujud fisikku. Karena penyakit itu tetap pada badan dan tidak mempengaruhi yang lainnya. Yang saya khawatirkan adalah penyakit yang ada di hatiku. Karena itu menular ke seluruh anggota tubuhku. 

Penyakit hati bisa menjadikan kita melihat dunia dengan hitam putih tanpa pertimbangan nuansa-nuansa positif. Menjadikan yang manis pahit di lidah. Menjadikan kontribusi ancaman di benak. Menjadikan teman musuh dalam rasa. Dan menjadikan hal-hal positif negatif dalam pikiran. Penyakit hati membolak balik realita. 

* Putra Kajang di kampung Donald Trump
×
Berita Terbaru Update